Ce spun cei care lucrează cu ele, Affinity e peste Pixelmator, chiar și pentru un începător care are nevoie să-și ajusteze niște poze de vacanță?
Nu lucrez cu ele, dar din câte văd Affinity e peste Pixelmator.
Affinity Photo s-ar zice că e peste Pixelmator, dar, după părerea mea, abia la caracteristicile pro începe să se vadă diferența. Le am pe amîndouă, dar am încercat de cîteva ori să fac retușuri în Affinity Photo și m-am pierdut imediat în (sub)unelte și (sub)meniuri. Dacă intenționezi să investești timp în a învăța o groază de unelte și efecte, Affinity își va merita banii. Dar dacă rămîi la niște poze de vacanță, cum spui, Pixelmator e suficient, cred eu. Crop, healing brush, ceva efecte, curbe și nivele de culoare, eventual o pensulă pentru dodge&burn poate ar trebui să fie de ajuns.
O alternativă fără pensule și cine știe ce ajustări locale (spre deloc) e Intensify, de la Macphun. Are preseturi foarte faine și poți ajusta mai mulți parametri (globali) decît în Pixelmator și chiar Affinity Photo, aș zice. Stupid e că n-are crop.
Dacă vorbim despre Affinity Designer, clar bate fără drept de apel “vectormator” din Pixelmator.
Exact de asta mă temeam, Afiinity pare o sculă pentru profesioniști care îmi depășește cu mult nevoile, cred că Pixelmator este mult mai potrivit.
Eu am avut o experiență cam neplăcută cu Pixelmator. Am încercat să-l introduc în munca de zi cu zi pentru că avea niște chestii mai bune decât Photoshop. M-am lovit însă de buguri și de faptul că avea nevoie de o placă video performantă pentru a funcționa cum trebuie, pentru că aproape toată munca o face prin intermediul GPU. E drept, la vremea aia lucram pe Mac Mini (=slăbuț) și poate că între timp au mai reparat din probleme, dar nici astăzi pe MBP-ul meu fără placă video dedicată nu cred că s-ar mișca extraordinar de bine (nu l-am mai încercat).
Dacă te interesează doar să faci niște crop-uri și ajustări de imagine atunci Photos, ăla din OS X, este mai mult decât suficient. Dacă vrei ceva mai mult, eu zic totuși să încerci Affinity Photo, că nu e dificil de lucrat cu el. Pixelmator cred că-l ai deja, nu?
Nu am Pixelmator, l-am cumpărat o dată din greșeală, dar le-am spus și am primit banii înapoi. Păcat că am făcut asta, pe atunci era vreo 20 de euro, acum e mai scump.
Lumea laudă Affinity pentru viteză, din câte am văzut.
Am să mă joc și eu din nou cu Affinity Photo, că nu l-am mai folosit de când era beta.
Tudore, din experiența ta, există vreo aplicație care să-mi scoate sîrmele din poze? Cel mai cumplit lucru azi sînt pozele de călătorie, cu case frumoase, în fața cărora sînt tot felul de sîrme: de tramvai, de luminat public, de troleibuz etc. S-a gîndit cineva să facă așa ceva? Eu fac acum numai poze de călătorie, am o colecție frumoasă de mii de poze din diverse țări și din România, evident, iar cel mai cumplit lucru este că nu pot elimina sîrmele.
Aș da nu 50 de euro, ci chiar dublu ori triplu dacă aș găsi o aplicație d-asta pt scos sîrmele din poză, ceva gen Wire Remover
Am pus și eu Affinity Photo și nici nu se compară cu Pixelmator.
Pentru cei care vor doar să prelucreze poze cu el și nu sunt interesați de facilitățile pentru compoziție de imagine, e mai simplu decât vă imaginați. Cei de la Affinity au inventat o chestie numită “personas”, adică niște personalități multiple pe care aplicația lor le afișează în funcție de ce vreți să faceți cu ea. Sunt patru personas și e aproape ca și cum ai lucra cu patru aplicații diferite pentru că interfața aplicației se schimbă în funcție de personalitatea aleasă.
Long story short: pentru prelucrare de imagini (inclusiv RAW), alegeți Develop Persona și veți obține o interfață care amintește puțin de Aperture:
Mai există și Photo Persona, cea default, care e cam ca Photoshop, cu unelte suplimentare pentru compoziție de imagine.
Manual se pot scoate sârmele. Automat – n-am auzit.
Ei, nu chiar automat… eu am încercat cu retouch în iPhoto/Photos și nu iese bine. Ce alte aplicații ar fi pt așa ceva?
Cred ca se pot scoate sarmele cu asta:
Acum depinde ce este in jurul sarmelor. Un obiect se scoate dintr-un jpeg prin inlocuirea pixelilor care il definesc cu pixeli care sunt in jurul obiectului. Deci uneori merge perfect, uneori da chix.
Cu ceva atenție, se poate face cu un Healing Brush din Pixelmator, Affinity Photo, Photoshop. Există și Snapheal (cu variantă Pro) de la Macphun. Trebuie să fii atent să dai cu pensula peste ele, uneori să repeți procedura. Nu știu să fie ceva specific pentru sîrme, dar am și eu problema asta acum cu niște poze de la Iași, faine, de altfel, dar cu o groază de cabluri de la stîlpi. Cu metoda descrisă am să încerc.
Am parcurs acum cîteva din tutorialele oficiale AP, care m-au ajutat mult să înțeleg aplicația. Acum tind să fiu de acord cu Tudor, diferă fundamental de Pixelmator (care are și el tutoriale oficiale).
Personal, însă, rămîn la concluzia că AP merită cumpărat dacă vrei să investești destul de mult timp în a-l desluși, pentru a te bucura efectiv de puterea lui. De cealaltă parte, Pixelmator parcă pare ceva mai ușor de folosit, te poți descurca în el mai repede, ca neprofesionist. Dar nu are aceeași profunzime, așadar diferența de doar 10€ către AP cred că ar trebui să încline balanța în defavoarea lui.
Eu (ca neprofesionist) le am pe amîndouă, prinsesem Pixelmator la o ofertă cîndva. Dar acum, deși am găsit zeci de tutoriale pentru Pixelmator, sînt decis să studiez atent AP și să-l folosesc predominant.
Mă apuc să studiez problema. Pe mine sîrmele astea mă aduc în pragul disperării, fotografii frumoase sînt efectiv distruse de sîrme. Nu sînt absurd, uneori nu le poți elimina complet, dar măcar atunci cînd se poate. Alteori, nici nu trebuie, să zicem că pozezi un tramvai, ar fi absurd să vezi un tramvai fără sîrme!
Iată un exemplu cu sîrme (Brno, aprilie 2015):
Cam asta am putut sa fac cu Photo Eraser. Nu e perfect, dar e un program gratuit si nici eu nu mi-am dat silinta prea mult.
Da, se curăță frumos, pe poza asta trebuie să ai niște sîrme, fac parte din peisaj. Este strada Hus (Husova ulice), aniversăm acum 6 secole de la arderea sa pe rug, pe 6 iulie 1415. Era pe „stil vechi”, deci mai pune 12 zile pe stilul nou, zilele astea. Hus a fost colosal, cehii nu uită nici azi barbaria cu care a fost executat unul dintre marii gînditori ai Evului Mediu.
Dacă nu ați fost la Brno, mergeți, este complet diferit de Praga și chiar de Viena, arhitectura interbelică este tipică pt stilul funcționalist de inspirație americană. În București avem mult mai puține construcții de acest fel: Palatul Telefoanelor, Ministerul Economiei (sau cum îi spune, ăla de pa Calea Victoriei, jumate revonat, jumate nerenovat, unde începe Calea Griviței) și cîteva blocuri din centru, zona Magheru și cercul din jur. În Ploiești, pe zona bulevardului care duce la Gara de Sud aveți, de asemenea, cîteva exemple de funcționalism interbelic pt edificii private de tip „casă la curte”, superbe. Din păcate, Ploieștiul, ca și multe alte orașe, a fost parțial distrus de comuniști.
In mediu urban e greu sa scapi de sarme. Din pozitionare poti sa scapi cel mai usor de ele. In poza de mai sus eu as face crop sub lampile de iluminat din partea de sus.
Am luat si eu Snapheal tocmai pt astfel de corecturi, dar inca nu l-am folosit. Imi prelucrez pozele personale foarte putin.
Le-am scris celor de la Affinity despre obsesia mea cu sîrmele și mi-au spus că da, cunosc problema, și că unele funcții din Affinity Photo știu să facă asta, de ex. Inpainting brush. Se pare, deci, că va trebui să fac niște probe și, dacă e OK, o iau. Am testat un pic aplicația în faza beta și mi-a plăcut.