Spotlight crash

Am o problemă care mă scoate din sărite. Când caut ceva în Spotlight îmi apare eroarea din atașament. Ce am încercat până acum:

  • resetare totală Safari (manual, șters absolut tot ce este legat deSafari din Library)
  • reindexare Spotlight.

Debifează chestia asta din System Preferences/Spotlight:

Cred că am găsit problema/rezolvarea, așa că o postez aici: debifarea “Include Safari Suggestions” din Safari/Preferences.

Mersi, încercasem deja chestia aia și nu mergea. Singurul moment când nu dădea eroarea era când erau debifate toate. Cum bifam o opțiune, indiferent care, dădea eroarea. Am găsit un articol pe Forbes unde am găsit rezolvarea: Forbes. Culmea este că articolul este datat ianuarie 2016 și problema apărut la mine de-abia azi.

Nu merge. Iar a început să dea erori. Mă umple de draci

Este ciudat că eroarea nu apare imediat și nu apare întotdeauna. Pornesc Spotlight, tastez ceea ce caut și durează câteva secunde bune - până la 10 s - să apare eroarea și să cadă Spotlight. Alte dăți merge foarte bine și nu-mi apare nicio eroare, deși caut același lucru ca atunci când dă eroarea. Nu știu de unde să o apuc și ce să-i mai fac (în afară de o instalare pe curat).

LE: I-am dat din Terminal să facă o reindexare la tot, să vedem ce se întâmplă (deși mai făcusem asta o dată din Preferences/Spotlight)

Am încercat și cu Onyx. Degeaba, mă dau bătut. O să reinstalez pe curat totul.

Merge si daca reinstalezi peste. La mine totdeauna s-a rezolvat cand aveam aplicatiile din CoreServices busite. Mai ales la Maverick/Yosemite cand imi crapa finder-ul si icoanele continuau sa apara/dispara pe desktop.

Am reinstalat doar sistemul de operare și eroarea persistă. Asta înseamnă că trebuie să o iau de la zero și să instalez pe curat totul. :rage:

Reinstalarea peste sistemul vechi nu prea înlătură asemenea necazuri. Ele sînt generate, de regulă, de aplicații incompatibile cu sistemul. Dacă vrei să eviți o reinstalare de la zero, du-te mai degrabă la login iterms și debifează tot ce ai pe acolo. Ce alte utilitare ai mai instalat? Mai ales din cele care pornesc automat, sapă în sistem, niscai AV etc.
Cred că totdeauna cei care au avut asemenea necazuri au descoperit cauza, uzual un utilitar aparent nevinovat, poate MacKeeper sau alte asemenea prostii.

Sărbători fericite și la mulți ani!

Nu am nimic în afară de LastPass, Macs Fan Control și Tunnelblick. Pe toate le-am folosit de la instalarea sistemului fără nicio problemă. După ce a apărut problema am instalat OnyX.

Cred că mai e ceva bulit. Unele ferestre mi le selectează ciudat:

Onyx nu poate rezolva asemenea probleme. Descarcă AppCleaner și șterge TOATE aceste aplicații cu AppCleaner (identifică și toate fișierele secundare din biblioteci) și TOATE utilitarele. Eu sînt aproape sigur că una dintre acestea este cauza crashului. Dacă nu, reinstalare de la zero cu formatarea discului.

Folosesc AppCleaner. Orice dezistalare o fac cu el. Cele trei utitare care pornesc odată cu sistemul le folosesc de un an și jumătate fără nicio problemă. Sunt 99% sigur că nu este de la ele, dar o să le elimin ca să fiu sigur. Durează mai puțin ca reinstalarea sistemului de la zero.

PS: M-am pregătit cu un stick cu El Capitan, pentru că simt că se apropie momentul. Este operația pe care o uram cel mai mult la Windows și uite că nu scap de ea nici aici :frowning:

Le ai de un an și mai mult, dar – între timp – au fost 2 actualizări de Sierra, nu crezi că situația e legată de ultimul update? Eu cred că da, mai ales dacă aplicația care face probleme nu a avut un update corespunzător.
Acest gen de aplicații/utilitare sînt, mai totdeauna, cauza acestor comportamente ciudate ale sistemului.

Se pare ca Spotlight instantiaza si o biblioteca din Safari (SafariShared) unde cauta functia : _initializeSandbox - care nu exista.

Posibil sa fie o eroare inca nerezolvata de Apple:

http://apple.stackexchange.com/questions/264817/error-message-com-apple-safari-history-was-closed-unexpectedly

P.S. 2016-12-16: I had reported the bug to Apple, and they have now closed it as a duplicate, so they have at least received multiple identical reports. Let’s hope it gets fixed soon.

vezi si aici: https://discussions.apple.com/thread/7789047

Sugestii:

Succes

1 Like

Mersi! Bine că nu m-am apucat să reinstalez totul de la zero. Mai aștept, poate se rezolvă.

Dacă reinstalezi și repui toate aceste utilitare/extensii vei ajunge de unde ai plecat, adică la crash. Ascultă-l pe moșu’ Cattus, vezi care aplicație/utilitar/extensie face necazul. Poți începe cu extensiile de Safari, multe conduc la probleme nu neapărat în Safari.

M-au sunat acum câteva minute de la Apple. Nu sunt singurul care are problema asta și vor să-i dea de cap. M-a ghidat prin telefon să ajung la rapoartele cu erori și mi-a trimis un link să le încarc pe serverul lor.

Au mai mulți problema mea și încearcă să-i dea de cap. M-au găsit după contul de iCloud cu care m-am logat pe forumul lor unde am postat, forum pe care se pare că-l urmăresc și iau și măsuri când apare câte o problemă.

Înseamnă că la Apple au loc mișcări la vîrf, după reacțiile negative din toamnă, altfel și-ar fi băgat mîna-n c… și nu le-ar fi păsat.

Ești în România? Și te-a sunat Apple străinezia? Now that’s something… :smiley: