Macbook Pro 15 2018 - mari probleme

Salutare!

Ma confrunt cu o situatie foarte delicata. In loc sa ma folosesc de macbook, pried timp cu el prin service-uri, nici nu pot sa il vand.

  1. In noiembrie 2019 am cumparar din istyle baneasa (Bucuresti) un macbook pro 15 inch 2018 (config de baza), dupa 48 de ore mi l-au schimbat in magazin pentru ca pocnea procesoru (random cand il foloseam, youtube, chome, facebook, adobe cc).
    Dovada: https://www.youtube.com/watch?v=8CTASHpdIPs&ab_channel=MihaiTrandafirescu

  2. Device-ul nou, desigilat in cutia de la Apple, in fata mea, configurat de mine in magazin… dupa 5 luni aproximativ a inceput sa aiba probleme cu bateria, se deconecta de la alimentare.
    Dovada: https://www.youtube.com/watch?v=RZBGrKzQ95k&ab_channel=MihaiTrandafirescu

Trimis la service istyle (mi-au spus ca nu are nimic, l-am luat dupa 5 zile la fel, cu probleme), trimis la Cordon Electronics (mi-au schimbat incarcatorul dar dupa ceva timp sa aflu ca nu s-a manifestat problema la ei, a trecut toate testele Apple, mi-au schimbat incarcatoru ca sunt ei baieti buni.

  1. Dupa alte 2 luni, cu incarcatorul cel nou a inceput sa sa NU mai incarce (incarca doar cand vrea el)

Bag in priza, bag cablu si incarca cand vrea el, uneori trebuie sa fiu cu ochii pe baterie sa vad cate % are, ceea ce mi se pare super ciudat. L-am trimis din nou la Cordon Electronics… le-am explicat problemele dupa 1 zi mi-au spus ca a trecut toate testele Apple, nu are nimic, se incarca / descarca normal.

La cererea mea au instalat OS-ul nou si am observat o chestie ciudata. Poza: ssd 256 gb

Inainte aveam 2 singur volum. E un update? Nu am mai vazut la nici un alt mac asta - decat daca are 2 partitii, sau un ssd si un hdd extern dar eu am la el doar ssd-ul de 256.

Pe langa faptul ca nu au depistat problema, testandu-l fix in ziua in care l-am ridicat din service am observat ca dubleaza tasta “e”

Dovada: https://www.youtube.com/watch?v=0bX4NS030OA&t=10s&ab_channel=MihaiTrandafirescu

Spuneti-mi si mie ce pot sa fac? Il trimit in service si nu pot sa rezolv nimic pentru ca exista un “soft” apple care trece toate testele? Am facut si reclamatii, am adunat dovezi, nu folosesc nici-un soft piratat… nimic, nimeni nu ma ajuta. Am aruncat 2.000 usd aiurea. Intr-un final am trecut pe desktop cu windows, foarte proasta experienta cu macbook si tot nu se termina.
Undeva cred ca e 100% problema Apple, lot prost (luand in calcul si prima experienta).
Am sunat si la Apple support Roamani si mi-au spus ca nu au cum sa ma ajute efectiv, sa fac reclamatie la ANPC daca chiar exista o problema si nu se poate rezolva in service dar am facut si fara nici-un rezultat. Poveste mai lunga.

Astept sfaturi! Please help!!!

Nu ai altceva decât să exploatezi garanția. Cei de la iStyle trebuia să o rezolve de la bun început. Așa, povestea e lungă și pari un ghinionist de top. Cu povestea asta în spate, scrie-le în engleză la centru și le ceri o soluție pe termen lung. Din păcate, iStyle se comportă de multe ori inacceptabil cu clienții, dar nu vreau să insist pe tema asta, nu te ajută cu nimic.

1 Like

Bun, o sa mai incerc dar… chiar ieri mi-au spus cei de la Cordon Electronis ca daca nu sunt multumit sa ma indrept spre alt service. La iStyle cand am fost prima data aceeasi replica mi-au bagat-o… simt ca isi bat joc de mine si pe banii meu. Daca pana si cei din call center Apple mi-au spus sa fac reclamatie dar cum am zis mai sus, fara nici-un efect. Acum sunt paranoia, problema cu tasta e recenta, ma gandesc ca doar eu vad problema :))) iar cand ajunge in service sa-mi spuna ca nu are nimic :))))))))

In legatura cu SSD-ul ai idee de ce apare de 2 ori ? Este de 256 gb.

Fiind un produs în garanție, când a apărut prima problemă, este evdent că trebuie să exploatezi garanția, inclusiv prelungirea ei pe durata blocării aparatului la service.
Nu pricep chestia cu Cordonu’…
Nu pricep nici chestia cu „SSD-ul de două ori”. Adică este afișat de două ori același drive?
Noi nu cred că avem prea multe de spus aici, fiind o chestiune de comportament/funcționare necorespunzător/-oare în garanție, trebuie să apelezi la garanție.

Ok, mersi!

Înțeleg că ești foarte supărat, dar chiar nu te putem ajuta noi, cei de aici. Nu reparăm mac-uri, iar pe secvența ta cred că oricine ar avea ezitări să dea sfaturi. Dacă jucăria a ieșit din garanție și tot are probleme nu știu ce ai putea face. În al doilea mesaj apare un Cordon Electronics…

Chestia asta cu două volume (“Macintosh HD” și “Macintosh HD - Data”) e normală, deși un pic ciudată. În macOS Catalina, din motive de securitate, volumul de boot e împărțit în două alte volume:

  • “Macintosh HD” conține fișierele sistemului, de care nu se poate atinge nimeni
  • “Macintosh HD - Data” e volumul care conține fișierele utilizatorului.

Salut,

Așa cum a spus și Tudor, Catalina a separat fișierele de sistem de cele ale utilizatorului. Acum nici cu parola de root nu mai poți umbla în anumite zone de sistem.
În Finder, sau un alt file manager, toate folderele vor apărea ca fiind într-un singur arbore, dar o parte sunt separate la nivel logic, în mod aproape transparent.

Legat de tasta e (și altele) probabil ai văzut deja că e o problemă comună cu modelele butterfly. Sunt zeci de reclamații pe forumuri, blog-uri și articole, inclusiv unele faimoase, ca acesta din Wall Street Journal: https://www.wsj.com/graphics/apple-still-hasnt-fixed-its-macbook-keyboard-problem/ (e scris foarte simpatic :slight_smile: )
Ai ceva particule de praf prinse sub tastă, fie din service, fie altfel. Caută o pompiță de aer cu care să sufli sub tastă. Nu încerca să o scoți.
Dacă ai fi lucrat într-o firmă IT care folosește Mac-uri (gen cele americane) ai fi văzut cum pică tastaturile butterfly pe capete și cum umplu oamenii frigiderul Apple cu vorbe de bine.

Referitor la celelalte probleme, dacă vrei o diagnoză pe bune, eu recomand oamenii ăștia: https://reparatiimacbook.com/
Sunt profesioniști și amabili. Eu am fost mulțumit de lucrările lor, inclusiv reparații pe placă. Și au numai review-uri de 5 stele pe gmaps. Așa i-am și găsit.
Poți luat legătura pe Whatsapp la numărul de pe site.
Din moment ce tu ești în garanție, poți măcar să afli un diagnostic real și să le ceri sfaturi pe mai departe.
Conectorii Apple de alimentare au procesoare în ei. Presimțirea mea este că fie ai o problemă cu un astfel de procesor, fie e ceva la baterie și procesorul oprește alimentarea ca să nu strice ceva (sau să facă boom).
Succes!

1 Like

Salutare!
Am revenit cu update: au schimbat tot in el (cica).
Topcase + placa de baza.

  1. De ce si pe capacul de pe spate dar si in OS vad acelasi SN? Daca au schimbat tot nu trebuie sa am si alt SN?
  2. Cand l-am primit, era resetat, l-am configurat eu, cu limba… bagat icloud etc. Am descarcat doar 2 programe, chrome si coconut battery, bateria 100% health, 0 cicluri. Umbland asa putin pe el am descoperit un clip dubios de 17 secunde. Gen um clip ciudat, nu imi aparatine, nu l-a descarcat de pe icloud. M-am uitat in info si scrie clar ca a fost creat pe 17 oct. In perioada 13-28 el a fost in service. Bun, intrebarea mea e ce cauta acel clip acolo? Ps: l-am gasit intr un document numit recente, cautat calea si e in downloads. Daca era placa de baza noua… de ce l-au mai testat ei? Sau o fi doar o amarata de eroare, mda. F profi istyle… sa lase un clip cu un tip care iese nervos dintr-un garaj, infasurat cu un lant de mana, sparge geamul unei masini si dupa da sa loveasca un om, fix atunci se termina. Nu mai inteleg nimic.

Ai vreo nemulțumire reală?

Poate esti admin pe site (nu stiu), nu ti se pare ca raspunzi cam acid (sau la misto) ?

  1. Pur si simplu am intrebat de ce SN-ul este acelasi?
  2. Nu inteleg de ce acel clip il gasesc in mac, nu l-am vazut niciodata.

Daca e deplasat topicul, se poate inchide. Nu e problema. Mersi!

1 Like
  1. Nu sunt admin.
  2. Nu am răspuns la mișto, pur și simplu am întrebat ce nemulțumire ai.
  3. Acel clip a fost, presupun, folosit pt testări, mi se pare firesc.
  4. Când duci un calculator/telefon/tabletă la service, se presupune că le duci fără date, „la zero”, iar pt teste service-ul poate face niște descărcări de fișiere foto/video/audio să vadă dacă e OK.
  5. Mi se pare de asemenea firesc ca aceste întrebări să le adresezi celor care au reparat jucăria, cred că ar fi cei mai în măsură să răspundă, nu să ne dăm noi cu părerea despre lucruri pe care nu le știm.
    Aceste fiind zise, weekend plăcut.