De mai mulți ani am două conturi de iTunes Store: unul în magazinul SUA și altul în cel românesc. În primii ani l-am folosit aproape exclusiv pe cel din SUA pentru a cumpăra aplicații, muzică, filme și seriale. După ce mi-am luat un iPad am început să cumpăr și din magazinul românesc, și chiar mă gândeam să apelez exclusiv la iTS RO de acum încolo.
M-am răzgândit în momentul în care am pus cap la cap câteva chestii și mi-am dat seama că nu merită:
Nici până în ziua de astăzi iTunes Store România nu oferă opțiunile iTunes in the Cloud și iTunes Match. Match este disponibilă în vreo 120 de țări, numai la noi nu. iTunes in the Cloud înseamnă să poți descărca când vrei muzica cumpărată, în caz că ai pierdut-o. La noi - ghinion: dacă ți-a crăpat hard discul, trebuie să te rogi la Apple Support să-ți dea înapoi fișierele. Despre lipsa filmelor și serialelor ce să mai zic…
În Mac App Store RO aproape nimeni nu scrie recenzii la aplicații. Probabil că, dintre puținii utilizatori de Mac de la noi, cei care chiar cumpără aplicații nu-și bat capul să scrie review-uri pe acolo. Astfel nu-ți poți da seama dacă o anumită aplicație merită cumpărată sau nu. Așa că ajung mereu să caut aplicațiile în App Store SUA, să citesc review-urile de acolo și apoi să le cumpăr, tot de acolo.
De fapt dacă vrei review-uri românești, le găsești. Cu condiția să cauți și să te duci acolo unde se duc cel mai des utilizatorii români de Mac/iPhone/iPad. De exemplu:
Mereu am vrut sa imi fac si eu cont pe iTunes Romania. Se pare ca singurul motiv e atasarea unui card bancar de Romania si posibila decontare a platii aplicatiilor. Nu am studiat modul de decontare contabila al aplicatiilor platite cu cardul de firma la iTunes Romania (daca are vreo relevanta sau nu fata de iTunes US). Acum avand majoritatea aplicatiilor necesare deja primite sau achizitionate e putin presant.
Credeam ca, totusi, “fara numar” e ceva mai sus in preferinte :).
Da, și pe mine mă enervează faptul că oamenii nu scriu recenzii, evaluări… Asta reflectă, presupun, nivelul mediu al educației, poate un procent ridicat de suspiciune, egoism…
De alaltăieri mi-am activat și iTunes Match, tot în iTunes Store SUA. Acum am toată muzica stocată pe serverele Apple și astfel o pot asculta oricând pe Mac, iPad și iPhone. Pentru a activa iTunes Match, Apple cere musai un card cu billing address în SUA, chiar dacă ai credit în iTunes Store. Am rezolvat ușor și rapid treaba folosind serviciul ăsta.
Cred că e vorba și de numărul de utilizatori, sunt foarte puțini români în magazinul românesc, comparativ cu vorbitorii de engleză din magazinul din SUA, unde nu doar americanii au cont. Nu cred că ceilalți sunt mai educați, dar dacă 2% scriu recenzii și evaluări, se simte când vorbim de zeci de milioane de utilizări față de probabil câteva zeci sau sute de mii.
Evident că este și acesta un motiv, numărul de utilizatori. Niciodată un grup național nu va putea concura cu utilizatorii care folosesc engleza ca limbă de lucru și care intră pe magazinul american.
Sincer să fiu, nu prea pricep rațiunea unui asemenea comportament diferit, de vreme ce poți oricînd alege un alt magazin, nu cel din țara respectivă.
Am probat și eu un cont de iTunes SUA, cînd doar ce se lansase radioul lor și eram curios. Adevărul e că, peste timp, am descoperit destule aplicații care mi-ar fi plăcut și nu erau disponibile în România, motiv pentru care mă tentează și pe mine trecerea. (Acum am un cont de România, cu card.)
Însă, din ce am mai citit ici-colo, e ca și cum o iei de la început. Adică site-ul oficial apple spune
After you change the country of your account, you won’t see the items you purchased from the previous country’s store in the Purchased section.
Ce să înțeleg de aici? Că dacă am cumpărat aplicații și le șterg, nu le mai pot descărca gratuit? Sau doar nu se mai văd în secțiunea respectivă? E foarte important pentru mine să înțeleg exact modificările care sînt implicate de schimbarea țării din cont, pentru că am aplicații scumpe cumpărate (în frunte cu Logic Pro X) și nu vreau să am surprize…
Orice lămuriri (preferabil din experiență directă) sînt binevenite. Mulțumesc.
Nu recomand schimbarea țării contului existent! Dacă ai cont în magazinul românesc atunci fă-ți un alt cont pentru US. Eu lucrez cu două conturi, e cel mai sigur așa, chiar dacă atunci când am de făcut update-uri sunt nevoit uneori să mă loghez pe rând în ambele conturi.
Am înțeles. Practic, trebuie să am și două conturi de utilizator, ca aici ? Mi s-ar părea incomod dacă e așa, pentru că aș folosi un cont numai pentru aplicațiile gratuite și cele disponibile exclusiv în magazinul SUA, iar celălalt pentru…celelalte.
Tu înțeleg că n-ai făcut achiziții importante și nu te deranjează să pierzi ce s-a întîmplat pe contul de România, corect?
Păi de ce să le pierd? Nu pierd nimic, am cumpărat o grămadă de aplicații din iTunes Store RO și funcționează toate bine-mersi, împreună cu cele cumpărate din iTS US. Două conturi în App Store nu implică nimic altceva decât inconvenientul minor menționat de mine mai sus: când am updateuri în ambele store-uri, aplicația App Store mă pune să mă loghez de două ori pentru a le descărca.
Sînt nevoit să editez postul, fiindcă nu mai pot scrie, fiind “utilizator nou” (ori nu-mi mai amintesc datele, ori s-a întîmplat ceva cu vechiul cont de pe vechiul macforum).
@Cattus_Thraex, ai dreptate. N-a spus nimeni nimic despre migrare. Doar că eu mă gîndeam (și n-am menționat explicit) la a folosi un singur cont și, pornind de la acest topic, mă gîndeam să trec de la Ro la SUA. Definitiv, preferabil.
Așadar, dacă schimb țara și adresa, dar păstrez cardul de BRD pe care l-am folosit în Ro, pierd ceva, pe moment sau în viitor (de exemplu, în ideea reinstalării pe curat a OS X sau iOS)? Dezavantaje considerabile?
Asta voiam să zic, scuze.
EDIT: Mi-am găsit și răspunsul aici, cred. A fost greșeala mea de la început cînd m-am băgat în discuția asta pentru că mă gîndeam la ceva și am întrebat altceva și nici nu m-am documentat adecvat în prealabil. Pentru “curățenie”, se pot șterge posturile de la primul al meu (inclusiv) în jos, dacă se consideră potrivit.
Adrian, nimeni – inclusiv Tudor – nu a menționat cuvintele „trecere” și/sau „migrare”. Pur și simplu, Tudor a spus că are DOUĂ conturi, unul pe RO, altul pe SUA și recomandă tuturor acest lucru din motivele expuse mai sus.
Ce procedeu să (mai) descrie? Și ce e „încețoșat”? Totul a început cu mențiunea „de ani de zile am două conturi…”.
În orice caz, recomandarea mea rămâne valabilă: nu schimbați țara contului iTunes Store decât dacă modificarea este definitivă (de exemplu dacă vă mutați definitiv în altă țară, cu tot cu conturi bancare și carduri). Dacă doar vreți să cumpărați ceva din alt store atunci folosiți conturi iTunes Store separate.
Problema cu conturile astea este că ele sînt, să zic așa, eterne. Nu le poți șterge sau cel puțin eu nu știu cum se face asta. Dar poți face cont nou pe SUA, iar pe cel vechi nu-l mai folosești deloc, presupun că e un pitic acolo care, văzînd că nu mai e folosit deloc, după 1 an, să zicem, îl șterge. Sau nu-l șterge, dar ce importanță mai are de vreme ce, oricum, nu-l mai folosești?
Salutare. Eu am de mult 2 conturi, unul pe Romania, unul pe US. Problema este ca pe cel de US nu am card bancar. De acolo nu cumpar decat aplicatii gratuite si beneficiez de iTunes Radio.
Cardul bancar US nu e necesar decât pentru activarea iTunes Match. Dacă vrei să cumperi orice altceva de acolo atunci poți folosi Gift Card-uri iTunes US cumpărate de pe eBay. Primești rapid codul pentru încărcare, prin email.
Eu am ‘șters’ cont de iTunes Store (Apple ID). Trebuie doar să te adresezi departamentului cu pricina. Dar, dacă nu ai salvat pe Mac ceea ce ai descărcat de pe acele cont, se ‘duce’ odată cu șteregerea contului respectiv. Adică nu mai ai niciun drept de descărcarea al acelor informații. Aceste lucruri nu au legătură cu tehnica, deoarece tehnic ar fi posibil, ci cu legislația, oricare o fi ea.