Aplicatia Safari e inutilizabila pe Mac-ul meu (MacOs Monterey 12.1). Pare ca inutilizabila pe bune - nu doar ca nu stiu eu s-o utilizez (v. poza).
Mentionez ca aplicatia e descarcata dintr-un backup in iCloud al laptopului vechi, un Macbook Pro 14. Problema de care va spun a fost de la bun inceput, de cand am instalat tot ce aveam in backup (Aplicatii inclusiv).
Reinstalează sistemul după ce faci un nou backup. Un sistem nou nu va șterge datele existente, dar un backup trebuie făcut pe un disc extern în eventualitatea că ceva nu merge bine.
Faptul că Safari apare cu acel semn indică un Safari incompatibil cu sistemul actual. Problema a apărut la acel transfer de date, trebuie să reinstalezi sistemul, Safari nu se instalează separat.
Ce mac ai acum? Suportă maxim Monterey? Ai încercat să aduci sistemul la zi, la ultima versiune suportată de configurația hard?
P.S. E bine să faci backup de date și de aplicații pe un disc extern conectat fizic la calculator prin cablu, iar pe iCloud să salvezi setările de sistem (inclusiv parolele, agenda etc…) și fișierele uzuale. În mod normal, transferul de date de pe un calculator mai vechi pe altul mai nou se face după ce sistemul nou verifică dacă este compatibilitate, respectiv dacă se transferă de pe mac-uri cu același sistem sau dintr-un calculator cu un sistem mai vechi pe altul mai nou, invers nu merge. De ce a apărut problema la tine nu știu, probabil Safari s-a copiat incomplet, de vreme ce restul merge.
Și încă ceva: faptul că Safari are problema asta, suspectez că sistemul are o problemă, deoarece Safari face parte din setul de aplicații de bază. Dacă una dintre aceste aplicații are o problemă majoră, atunci este probabil că întreg sistemul are o problemă.
Dacă nu te descurci singură, apelează la un flăcău care se pricepe. Probabil că tot altcineva s-a ocupat de transferul de date din vechiul calculator și ceva nu i-a reușit.
Încă nu am aflat ce mac ai și dacă Monterey este într-adevăr ultimul sistem instalabil. Este neclară și afirmația „vechiul MBP 14 inci”, adică actualul mac este mai vechi decât acel MBP 14 inci? Primul model de MBP 14, din 2021, suportă ultimul sistem de operare deși s-a livrat cu Monterey (macOS 12.x) la bord. Te rog să dai date complete și clare dacă dorești ajutor. Aș zice, pe scurt, să apelezi la cineva priceput care să-ți facă ordine și curățenie în sistem, s-au cam bălăcărit niște chestii acolo.
Multumesc pentru raspunsuri si scuze pentru raspunsul intarziat si datele incomplete!
Mac-ul de actual e un iMac (24-inch, M1, 2021) de 8 GB. As zice ca suporta mai mult decat Monterey, sau asa ar trebui, dat fiind ca e 2021. Am incercat aseara sa instalez Sonoma, dar ceva n-a mers, asa ca mai incerc o data azi, stand langa el.
Backup-ul in iCloud l-am facut dupa un MBP (16-inch, 2019) pe care aveam McOS Big Sur 11.6.7, pentru ca nu suporta mai mult (am avut multe probleme cu el, l-am tot reparat si pana la urma l-am vandut tocmai din cauza asta).
Si da, e adevarat ca nu se prea potriveste cuvantul “crash”, dar n-am stiut cum altfel sa-i zic. Ma bucur c-ai inteles totusi.
Trebuie să explici ce înseamnă „ceva n-a mers”. Actualizarea sistemului se face simplu, dar procesul nu trebuie oprit. Trebuie să stai lângă calculator la începutul și la finalul procesului, altfel se face singur. Și nu trebuie oprit fiindcă te grăbești etc.
Da, sigur, pune Sonoma, nu are rost să stai cu Monterey.
P.S. Te rog să ne spui dacă ai actualizat sistemul. În mod normal, ar trebui să-ți rezolve și problema cu Safari. Dacă actualizarea se poticnește, cum zici că s-a întâmplat, dar nu dai detalii, posibil ca actualul sistem să fie „bolnav”, iar actualizarea să se poticnească tocmai din acest motiv. Dar să sperăm că nu e cazul și acolo.