Recomandare MacBook Air/Pro

Buna ziua !
Sunt nou pe acest forum si as dori parerea dumneavoastra in legatura cu achizitia unui Macbook :slight_smile:
Bugetul va fi undeva pana in 2200 lei (de preferabil SH)
Il voi folosi pentru browsing, youtube, in general office.
As dori sa precizez ca sunt incepator pe Mac si ca doresc ceva user-friendly.
M-am gandit la Macbook Pro 15’’ 2011 (i7) sau Macbook Air 13’’ Mid 2012 (i5)
Orice recomandare este binevenita !
Multumesc anticipat !

Cred că te încadrezi în buget pe oricare din cele două variante ai alege. Eu am vîndut anul trecut un MBP 13" mid 2012 cu 2500 lei și cu îmbunătățiri chiar (SSD și 16GB RAM).

Diferențele semnificative sînt în termeni de portabilitate și posibilitate de upgrade. Air-ul e finuț, subțire, cu baterie bună, dar nu se poate umbla în el, are toate componentele lipite de placa de bază. Pro-ul e mai mare, probabil cu baterie cu 1-2 ore mai slabă (minim 3-4-5 ore oricum prinzi, chiar și dacă e SH, dacă a fost bine întreținut). Iar la Pro mai poți schimba hardul și memoria, cel puțin. Cred că și bateria. Cu ceva pricepere sau la service, chiar și alte componente.

De performanțe, sînt similare, pentru ce spui că-ți trebuie ție. Acum să alegi și ținînd cont de caracteristicile de mai sus, zic eu.

Votul meu e pentru MBP, chiar 13". Combină portabilitatea cu „reparabilitatea“. Nu am mai avut laptop de 15" de mulți ani și nu duc lipsa. Acasă, pot conecta un monitor extern, dar pe 13" merge chiar și să citesc/scriu în 2 documente în split screen, fără probleme.

Dacă întrebi un macuser flăcău, probabil va recomanda ceva cu pro la urmă; pe o macuseriță, probabil ceva cu Air la urmă. Ca performanțe, tot cam pe acolo dar, cum spune și Adrian, în Air nu mai ai ce umbla, ce iei aia ai. La un pro din generația aia, poți pune mai mult RAM, un SSD (dacă nu are), poți pune un HDD #2 în locul unității optice. Cu maxim 2200 lei, oricum iei un s.h., unul nou e cel puțin dublu.