Mail revine la setările inițiale la fiecare repornire


(Marius) #1

Vă salut!

De câteva zile experimentez o problemă legată de aplicația MAIL - Version 10.3 (3273)
Mașina în discuție este: MacBookPro10,1 retina
SO: macOS Sierra 10.12.5 (16F73)

Problema: de fiecare dată când pornesc aplicația MAIL revine la setările inițiale. Mă refer în principal la interfață. Butoane, modul de prezentare și aranjare fereastră. Setările legate de conturile de email nu suferă modificări.

Am verificat setările atât cât am știut, totul pare ok.

Vă rog să mă ajutați. Dacă aveți unele sugestii sau îndrumări sunt bine venite.

Zi frumoasă!


(Adrian Manea) #2

Preferințele Mail.app ar trebui să fie generate și salvate în:

  • ~/Library/Preferences și cauți fișiere de forma com.apple.mail[ceva].plist;
  • ~/Library/Mail și tot așa, te uiți mai ales la fișiere de tipul .plist;
  • ~/Library/Caches și cauți ce-i legat de Mail;
  • ~/Library/Saved Application State/ și cauți ce-i legat de Mail.

Poți vizita aceste foldere în Finder cu Shift+cmd+g (sau Go > Go to Folder…) și introduci adresa.

Acum, nu știu de ce nu-ți salvează ce faci, dar propun un reset complet al aplicației Mail, în ideea că-ți va permite să reiei pe curat.

Citez din niște instrucțiuni pe care le-am salvat de pe forumul Apple (nu mai găsesc exact topicul, dar eu le-am folosit și-s bune):

Quit Mail.
In the Finder, hold down the option key and select: Go ▹ Library from the menu bar. Move the following items from the folder that opens to the Trash (some may not exist):

  • Caches/com.apple.mail
  • Saved Application State/com.apple.mail.savedState
  • Application Support/AddressBook/MailRecents-v4.abcdmr
  • Containers/com.apple.mail
  • Mail
  • Preferences/com.apple.mail.plist
  • Preferences/com.apple.mail.searchhistory.plist

Note: you are not moving the Mail application. You’re moving a folder named “Mail.”

Sper să-ți folosească, altă variantă în afară de reinstalarea sistemului (peste ce ai acum, deci s-ar completa eventualele fișiere de sistem lipsă) sau să folosești alt client de mail (Thunderbird a primit update de curînd! :smiley:), eu, unul, n-am.


(Cattus Thraex) #3

La ce spune Adrian, aș mai adăuga ceva: ai instalat vreun utilitar/extensie și, ulterior, ai observat asta? De când face așa? De la început? A apărut la un moment dat? Când și de când? Există utilitare/extensii care au ori pot avea efecte secundare negative.
De ce ai rămas la Sierra?


(Adrian Manea) #4

Adevărat și asta, mai ales extensiile de Mail.app, bine punctat.


(Marius) #5

Mulțumesc Adrian pentru răspunsul prompt.

Am căutat folderele indicate de tine cu următoarele rezultate(îngrijorătoare la prima vedere)

  • ~/Library/Preferences și cauți fișiere de forma com.apple.mail[ceva].plist ; - folderul Preferences nu contine fisierul indicat
  • ~/Library/Mail și tot așa, te uiți mai ales la fișiere de tipul .plist ; - nu gasesc folderul Mail în folderul Library
  • ~/Library/Caches și cauți ce-i legat de Mail; - Folderul Caches nu conține nimic legat de Mail
  • ~/Library/Saved Application State/ și cauți ce-i legat de Mail. - nu găsesc folderul Saved Application State

Varianta propusă de tine: reset complet. De acord. Procedez conform îndrumărilor de pe site-ul apple.

Mulțumesc!


(Adrian Manea) #6

Faptul că acele fișiere nu există înseamnă exact faptul că Mail nu salvează preferințele. Acolo ar trebui să fie ele, dacă există.

Ai putea încerca un experiment: Deschide Mail și Finder cu unul dintre folderele alea (sau mai multe, dacă ai loc pe monitor) și pune-le în split pe ecran, să le poți vedea pe amîndouă. Fă niște setări în Mail și vezi dacă apare vreun .plist în Finder. Ar trebui să da. Închide Mail. Dacă au apărut, .plist-urile se vor șterge singure, dintr-un motiv care mă depășește. Dacă nu au apărut, motivul tot mă depășește, dar măcar ai mai făcut un test. :slight_smile:


(Cattus Thraex) #7

Ai putea avea un sistem bulit. Dacă aplicații de bază Apple, cum este Mail.app, are asemenea comportamente este semn că ceva nasol se întâmplă pe acolo. Nu este exclus ca totul să se datoreze unor aplicații/utilitare/extensii, cum spuneam.
Nu ai răspuns la nici una dintre întrebările mele, mai ales la cele privind perioada când și de când ai observat asta.


(Marius) #8

Mulțumesc pentru răspuns.

Am verificat, nu au fost instalate aplicații noi înainte să apară aceste probleme. Ultimele aplicații actualizate: evernote, onedrive, skype, excel, word și powerpoint.

Problema a apărut de câteva zile(de luni), până atunci a funcționat fără probleme.

De ce ai rămas la Sierra? - Am rămas la Sierra pentru că nu am reușit să trec la versiunea superioară. Anul trecut când am fost notificat cu privire la actualizare am dat ok și după câteva minute m-am trezit cu un progress bar blocat aproape de final. După lungi cercetări la problema asta m-am dat bătut. M-am bucurat că am avut făcut un backup pe un hdd extern și am revenit la versiunea inițială. Sunt notificat zilnic să fac update… iar o dată am dat ok din greșală(din viteză), peste noapte a încercat update. Dimineață l-am găsit cu acelaș progress bar blocat.


(Adrian Manea) #9

There’s your problem! (probabil) :slight_smile: Poate s-a bulit ceva în timpul acelor încercări eșuate de update.

Dacă tot ai backup, poți încerca un clean install, să știi o treabă. Mai ales că vine Mojave acuma și poate nu-l vrei (nu-l recomand, măcar pînă prin ianuarie-februarie). Cu ocazia asta te alegi și cu un stick bootabil de High Sierra.


(Cattus Thraex) #10

Nu m-am referit neapărat la aplicații, ci și la Extensii. Așa cum spune și Adrian, tentativa aia de upgrade a putut crea probleme, înțeleg că după aia a apărut necazul, detaliu ESENȚIAL pe care nu l-ai menționat inițial. Viața este făcută din detalii însă.
Recomandare: fă backup, fă un flash bootabil cu H.S. (ai și aici discuții mai vechi, și pe net cum se face asta), boot din flash, rulezi Disk Utility înainte, razi tot discul, revii la installer și-i dai drumul. ARgument: dacă ai probleme majore de sistem, e mai bine să ștergi discul și să o iei de la zero decât săfaci upgrade fără ștergere, deoarece problema poate persista.


(Marius) #11

Am încercat experimentul propus de Adrian. Nu au apărut .plist’ -urile în folderele Preferences și Caches. În plus, am remarcat că unele modificări în setările MAIL nu pot fi realizate. De ex.: debifez : play a sound for other mail actions - nu rămâne debifat.


(Marius) #12

Scuze dacă din formulările mele s-a înțeles asta. Problemele cu MAIL nu au apărut după tentativele de upgrade. Aceste tentative au fost cu câteva luni în urmă. Dar, posibil să plece de acolo problemele.

Am să fac câteva investigații și legate de extensii.

Dăcă nu găsesc nimic o să iau în calcul ultima soluție, clean install.

Mulțumesc frumos pentru suport!


(Marius) #13

Extensii instalate de curând nu am.

Am următorele extensii instalate:

Safari:
Adblock 2.76.0

Chrome:
Adblock 3.32.1
Application Launcher for Drive (by Google)
Google Docs Offline 1.7
Tag Assistant (by Google) 18.205.0
Docs 0.10
Sheets 1.2

Mai pot încerca și altceva înainte de clean install?


(Cattus Thraex) #14

Nu știu, nu pot testa, deoarece eu nu le am instalate. În orice caz, acel upgrade nefinalizat nu putea avea urmări pozitive, deci măcar o reinstalare ar fi recomandabilă, cel mai bine din flashul USB și, de acolo, cu formatarea discului. Repet: cu backup prealabil. De altfel, orice update/upgrade este OBLIGATORIU precedat de backup, chiar dacă, teoretic, nu se șterge nimic.


(Adrian Ruicanescu) #15

Ce văd eu aici, este că ceva ți-a dat peste cap permisiile în acea zonă în care Mail ar trebui să-și salveze setările. Ceea ce recomand și eu este o reinstalare, poate chiar pe curat. Permisiile la nivel de user se schimbă greu. Există o metodă, boot de pe Recovery Partition. Mie nu mi-a rezolvat problemele de permisii la nivel de User. Nu recomand nici Get Info -> Sharing and Permissions -> pentru că nu știi la ce nivel de Parent Directory a apărut problema.


(Radu Lodina) #16

Pe alt user (crează unul nou) care-i comportamentul ?


(Cattus Thraex) #17

Cred că singura soluție este un clean install, cel mai bine ștergând discul după un prealabil backup.


(Marius) #18

Mulțumesc tuturor pentru suport.

Am procedat la un clean install și am instalat HighSierra. După instalare și transferulul datelor de pe TimeMachine am fost puțin șocat de câte panic report primeam și restartări din senin. Acum se pare că s-a “așezat”. De câteva zile nu am mai primit nici-o eroare și nu a mai repornit.

Zi bună să aveți!

P.S. am scăpat de de problema legată de MAIL.


(Cattus Thraex) #19

Acele panic reports nu-s în regulă, denotă (cel mai probabil) un disc de sistem pe cale de bușire, iar acele panicări preced faza finală: coșciugul. Fă backup cât mai des la ceea ce lucrezi, este probabil că, brusc, discul se va buși și va trebui schimbat. Tocmai i s-a bușit SSD-ul, deloc vechi, în mac-ul soției… evident, nu face backup sistematic, i-l fac eu periodic, deci nu a fost nimic tragic.
P.S. Există aplicații pt testarea calității discului, eu am DriveDx, foarte util:
https://binaryfruit.com/drivedx
P.S. 2. Partea neplăcută este că SSD-ul din acel model nu e din ăla de 2.5 inci și relativ ieftin, e ăsta.


(Adrian Manea) #20

Eu sînt adeptul unui clean install + clean restore, ca să zic așa. Backup-ul, mai ales cu Time Machine sau alte servicii care clonează, practic, tot hardul, pot, în principiu, la restore, să-ți readucă problemele. Doar asta vrei la un asemenea restore, să arate exact la fel ca înainte, nu, inclusiv fișierele de sistem și alte preferințe (eventual corupte)?

De aceea, eu îmi copiez doar home-ul la backup, iar aplicațiile le reinstalez de la zero, ca să fie instalate pe curat și să-și creeze, tot de la zero, fișierele de preferințe.

Bătaie de cap în plus, chiar paranoia, știu, dar așa funcționează pentru mine. :slight_smile: