iPad Pro 9.7, în garanție, trimis către service iStyle cu defective logic board

Bună ziua, recent (acum trei zile) am descoperit că tableta iPad Pro 9.7(pe care am utilizat-o numai pentru graphic design, în combinație cu iPencil) nu se mai încărca, era blocată la 10% baterie, iar în câteva minute avea să se descarce până la 1%, pentru ca apoi să se închidă definitiv și iremediabil. Din câte am citit pe diverse forumuri, aceste semnale indică faptul că logic board s-a defectat, așa că am dus tableta la iStyle pentru verificare garanție și, eventual, diagnoză.
Produsul era, acum trei zile, când a fost înregistrat către service, în garanție pentru încă două săptămâni, așadar mă pot socoti foarte norocos în această privință.
Cu mii de scuze pentru postul deja prea lung, am următoarele nedumeriri (asupra cărora, desigur, știu că nimeni nu-mi este dator să răspundă):
1.Este normal ca după trei zile, deși am predat produsul manual, și deși încă din prima zi am primit pe mail mesaj precum că produsul “a fost expediat la centrul de service”, să nu primesc niciun statut asupra diagnozei?

2.Ipad-ul mai avea 13 zile de garanție, iar service-ul este, legal, obligat ca să remedieze orice problemă ar avea, în 14 zile – este posibil ca să fie reținut acolo până când garanția se pierde (nu neaparat din cauza dumnealor)?

3.În cazul în care într-adevăr este placa de bază defectă, dumnealor vor fi nevoiți să-mi schimbe produsul cu un altul, probabil refurbished (din nou, din ceea ce am citit pe forumuri); ținând cont că iPadul nu se mai produce oficial, este totuși posibil să primesc același model în loc (lucru pe care l-aș prefera)? Sau care sunt opțiunile reale pe care le am?

Ca o completare, produsul a fost cumpărat nou, în cutie, nu a fost pornit/activat înainte să-mi intre în posesie (a fost achiziționat de la o terță parte), a fost predat către service fără zgârieturi, nu a primit șocuri deloc pe durata posesiei, lucru de altfel recunoscut și de reprezentantul magazinului.
Scuze din nou pentru postul lung; vă mulțumesc anticipat pentru orice răspuns.

Răspunsul scurt este: orice produs se poate defecta, deoarece este un aparat.
Un răspuns mai lung ar fi următorul: dacă un produs în garanție are un defect major și presupune ca utilizatorul să nu-l poată folosi zile/săptămâni, atunci firma, dacă e serioasă, ar trebui să ofere un produs similar pe perioada reparației/înlocuirii. Reține că iStyle NU este reprezentanța Apple, ci o firmă care vine/repară produse Apple. În lumea fostă comunistă Apple nu are rețea proprie, poate în Rusia, nu știu, acolo piața e mare.

Îți mulțumesc pentru răspunsul rapid! Din câte știu eu, iStyle se supune totuși companiei Apple, cu care are contract pentru Europa Centrală și de Est pentru a repara gratuit (cu piese originale trimise de Apple), sub garanție, produsele Apple nu mai vechi de un an de zile. De asemenea, am citit despre câteva cazuri în care dreptatea clientului s-a făcut la Apple, care intervine și obligă iStyle să remedieze eventuale conflicte.
În privința unui produs înlocuitor, nu cred că suntem prea aproape, ca țară, de asemenea lucruri; recunosc că nu pot lucra nimic în aceasta perioadă, toate proiectele sunt blocate în Backup iCloud, motiv pentru care am început să devin impacientat.

@Nuben84 cel mai bine e să-i întrebi direct pe cei de la iStyle. Doar ei te pot lămuri în ceea ce privește situația iPad-ului tău. Freacă-i la cap, sună-i, sunt obligați să-ți dea toate detaliile.

1 Like

Ba da, problema este că, dacă clientul tace, tace și firma, deoarece a oferi un înlocuitor pe perioada garanției implică niște costuri. Nicio firmă nu le face dacă nu este obligată. Dealerii auto practică acest lucru uzual, nu văd de ce iStyle ar fi mai șmecheri.
P.S. ANFP, adică Agenția Națională pentru Protecția Consumatorului de aia există, folosește-o.

@tudor Am sunat de câteva ori, fără niciun răspuns deocamdată; de asemenea, am trimis un mail și acum aștept, fără prea mari speranțe, informații… Îmi mai rămâne să fac magazinului la care am predat produsul o vizită, altceva nu știu ce-aș putea să mai fac.
Mulțumesc mult pentru reply; voi reveni numai atunci când voi (sau mai degrabă, dacă voi, pentru că mi se pare că pătrund ușor pe un tărâm horror) primi informații noi.
Edit: Mesajul a fost redirecționat către service, și ar trebui să primesc vreun update de acolo în cursul zilei de azi; sper că sunt eu nebun și prea nerăbdător, și că de fapt totul se va rezolva așa cum m-am așteptat inițial, ca la carte…

În urma diagnozei efectuate, s-a luat decizia ca produsul să fie trimis la Apple pentru înlocuire; sunt vești foarte îmbucurătoare, care anulează toate grijile pe care mi le-am făcut până acum.
Mulțumesc, din nou, @Cattus_Thraex și @tudor pentru replies. Voi reveni, cu un ultim mesaj, după ce voi intra în posesia tabletei.
Numai de bine!

1 Like

Azi am primit mesaj ca să ridic tableta de la iStyle Brașov; tableta este in stare perfectă de funcționare, singura îngrijorare ar fi faptul că pe pagina de verificare a seriei a rămas data inițială de garanție (11 Iunie), ci nu cele trei luni de garanție care (credeam eu) se activează automat cu noua serie (conform Apple, după servisare rămâne valabilă data mai îndelungată de garanție, iar în situația mea, aceasta este desigur cea de trei luni); cum am dovada servisării device-ului, nu este totuși nicio problemă pentru mine. Interesant mi s-a părut faptul că, pe diferite site-uri de verificare, scrie că tableta are data de fabricație 2018 (mai precis acum douăzeci de săptămâni), lucru de altfel imposibil deoarece numărul de serie indică faptul ca este fabricată în 2016 (care este probabil greșit interpretat pe acele site-uri ca fiind vechimea generației Apple, ci nu a device-ului în sine) — probabil că se referă la vechimea plăcii de bază, trebuie că este refurbished, n-am îndoieli în privința asta.

În fine — în doar patru zile, tableta a fost trimisă la Apple pentru verificare și a fost returnat un model “nou”, care nu are nicio hibă; iStyle este o reprezentantă care face cinste Apple, iar cel mai bun cuvânt pentru a o caracteriza este Profesionalismul.

Numai de bine!

1 Like

Data de fabricație se află după numărul serial al aparatului, o poți afla și tu aici.

1 Like

Este exact locul în care am verificat, spune că-i infant și că a fost fabricat în Mai (am înțeles eu greșit, nu acum douăzeci de săptămâni ci săptămâna 20, adică prin Mai)
(Production week : -20- (May) Production year : -2018- Model introduced: -2016) ceea ce nu “prea” are cum, câtă vreme Pro9.7 a fost discontinued în 2017 :slight_smile:

Apropo, Model Number N (am găsit in sfârșit un post coerent pe un forum pe tema asta) e pentru replacement (care poate să fie ori refurb, ori nou dacă nu mai au refurbish)

Înseamnă că ai un model mai nou? Dacă e, cum spui, un pro de 9.7, nu prea are cum. Deci suspizionezi că numărul de serie este „fake”?

@Cattus_Thraex Nu vai, nu suspicionez nimic; probabil vreo eroare din partea Chipmunk (sau cum am spus în postul original, o fi vârsta logic board-ului luată drept vechimea tabletei). Cert este că, după cinci ore de lucru, am constant mai puțin lag pe design-uri complexe; nici nu mai spun de anchor points, care în ultimile săptămâni măcar, făceau crash aplicațiilor — so it’s all good, no complaints here :slight_smile:

@Nuben84 De curiozitate, cu ce aplicații pt. design lucrezi pe iPad?

Graphic for iPad, vectornator, procreate, affinity photo; și mai departe, Ai — dar pe iPad termin cel puțin 80% din lucru
Edit: cam toate fac cât un program bun de PC :))

Uff, ieri am încercat să fac un simplu trace manual în Graphic pe iPad, pornind de la o ilustrație simplă în format PNG. N-am reușit cu niciun chip să import PNG-ul ăla în Graphic, aplicația crăpa mereu. Am zis că nu-s bune de nimic iPad-urile astea… :tired_face:

Cel mai bine in Graphic este să deschizi un document nou și să-i păstrezi rezoluția (pe la 900x700, sau eventual în reverse dacă lucrezi în portrait mode), și să deschizi documentul pentru tracing din aplicație (drag and drop, dacă documentul este foarte mare, poate face crash aplicației, sau în orice caz, poate să apară lag serios). În felul ăsta n-ar trebui să mai ai probleme :slight_smile:

:stuck_out_tongue: