Cum sincronizăm OneDrive for Business (și altele) pe Mac

Am un cont Office 365 Business Premium care include, printre altele, 1 TB de spațiu de stocare de tip „cloud” în OneDrive for Business (ODB). Problema e că Microsoft nici până la ora asta nu a reușit să ofere un client pentru sincronizarea fișierelor din ODB în OS X, așa că singura soluție directă pentru accesul la fișiere este prin intermediul browserului.

În paranteză fie spus, OneDrive for Business este un serviciu diferit de OneDrive-ul obișnuit. ODB este practic SharePoint, un serviciu care include mai multe facilități decât un simplu spațiu de stocare a fișierelor.

Există în Mac App Store două aplicații pentru Mac care pot accesa fișierele din ODB (AirFile și Cloud Commander), însă ele nu sincronizează fișierele, ci doar oferă o interfață prin intermediul căreia poți urca și descărca manual fișierele. Mai există și Storage Made Easy, un serviciu de tip über-cloud care poate sincroniza mai multe servicii cloud printre care și ODB, însă ideea de a plăti pentru încă un serviciu de sincronizare nu e tocmai fericită.

Într-un final am găsit o soluție de sincronizare care funcționează aproape perfect, nu costă foarte mult, nu e cu abonament și rulează pe computer (adică nu e un alt cloud). Se numește GoodSync Desktop for Mac și este o aplicație care permite sincronizarea fișierelor din două locații. „Locație” înseamnă fișiere de pe computer, din rețea sau de pe net. Lista completă a locațiilor cu care poate lucra GoodSync arată cam așa:

Deci imaginați-vă că puteți de exemplu să sincronizați fișierele dintr-un cont Dropbox într-unul SFTP. Sau din Google Drive în OneDrive. Sau orice altă combinație de două servicii din lista aia.

GoodDrive are o grămadă de opțiuni avansate pentru sincronizare de care încă nu m-am atins, dar îmi imaginez că sunt utile în unele cazuri. Mie mi-a folosit în primul rând pentru a sincroniza OneDrive for Business cu un folder de pe Mac, dar cred că o să-i găsesc și alte utilizări (de exemplu: backupuri locale; sau pentru backupul acestui site). Sincronizarea merge perfect cu excepția faptului că GoodSync nu poate detecta automat modificările făcute fișierelor din exterior. Dar poate fi setat să interogheze periodic serverul pentru a vedea dacă s-au modificat cumva fișierele. Și da, modificările locale sunt detectate și sincronizate automat cu serverul.

GoodSync costă $29,95 (nu $39,95, cât scrie pe situl lor).

ExpanDrive tocmai a adăugat suport pentru OneDrive for Business în versiunea 4.2, lansată ieri. E o aplicație cu ajutorul căreia cele mai cunoscute servicii de tip cloud pot fi accesate din Finder la fel ca un stick USB, sau un share de rețea:

Azi am găsit și eu aplicația asta⌐
https://www.macupdate.com/app/mac/37029/macdropany
E gratuită și pare OK. Deocamdată, nu prea am nevoie de ea, eu folosesc doar Dropbox și Copy, ambele au folderul lor dedicat, dar poate fi utilă celor cu mai mulți nori activi.

A apărut o nouă aplicație pentru sincronizarea OneDrive Business pe Mac:

https://itunes.apple.com/ro/app/beckfish-sync-client-for-onedrive/id943153531

N-am apucat încă s-o încerc. Varianta gratuită sincronizează 100 MB de fișiere. Pentru mai mult se plătește.